Välj stad

Välj din närmaste stad

Se ditt pris direkt

Räkna på flyttstädning

031-139311

Ringa oss vardagar 08-17

info@makeclean.se

Maila oss när du vill

Flyttstäd Borås

Vill du ha hjälp med flyttstädning i Borås?

Flyttstädning Borås

Vi erbjuder dig en flyttstädning med Kollektivavtal! Det innebär att vi flyttstädar din bostad med schyssta villkor. Vi vet också hur mycket det är som ska fixas inför en flytt och hur stressigt det kan bli. Därför är vårt mål att göra allt så enkelt och prisvärt som möjligt för dig. Hos oss kan du snabbt få fram priset och boka din flyttstädning direkt på hemsidan och slipper därmed vänta på att få offerten skickad till dig.

Vi vet hur höga krav det är på en flyttstädning och därför är vårt mål att göra allt rätt och riktigt från början. Vi har som många andra städfirmor en nöjd-kund-garanti för att du ska kunna känna dig riktigt säker men för oss är målet att den aldrig ska behöva användas då vi värnar om din tid.

Vi är med dig hela vägen från första kontakt till bostaden är besiktigad och klar. Jämför våra priser och läs gärna våra rekommendationer och omdömen på flyttstädningar vi hittills utfört.

För oss är din flyttstädning ett rent nöje!

Varför MakeClean?

   För att våra löften till dig alltid är:

  • Nöjd-kund-garanti 3 dagar

    Vi garanterar att alla de viktiga delarna av städningen blir riktigt gjorda och att de som flyttar in blir nöjda. Därför erbjuder vi alltid 3 dagars garanti på din flyttstädning.

  • Kollektivavtal

    Vi har Kollektivavtal och Fora försäkring. Vår personal är försäkrad till och från, och under arbetet.

  • Ansvarsförsäkring

    Vi har ansvarsförsäkring hos Trygg-Hansa om det sker en olycka. Dessutom erbjuder vi trygg förvaring av dina nycklar och larmkoder.

  • Sekretessavtal

    Vi förvarar dina personuppgifter konfidentiella i våra system.

  • Flexibla

    Vi är en flexibel organisation och anpassar oss och flyttstädningen helt efter ditt behov.

  • Förmånligt pris

    Vi erbjuder dig flyttstädning till fasta priser alla dagar i veckan, d.v.s. även under helger. Just nu får du 15% rabatt på flyttstädning.

  • SRY - Yrkesbevis

    Vi har yrkesbevis SRY (Servicebranschens Yrkesnämnd) inom städservice och hemservice. Vi städar professionellt med moderna metoder, städprodukter, städredskap, städmaskiner och rengöringsmedel för god städekonomi och miljö.

  • Miljövänlig och skonsam städning

    Vi är en ISO-certifierad städfirma som använder oss alltid av miljömärkta produkter.

  • Mäklarsamfundets rekommendationer

    Vi har koll på vilka städmoment som skall ingå i en flyttstädning och följer alltid Mäklarsamfundets rekommendationer .

  • Helhetslösning

    Vi erbjuder tilläggstjänster som till exempel: Avfrostning av kyl och frys, rengöring av vattenlås, rengöring av persienner eller bortforsling av skräp. Det innebär att du behöver du inte lyfta ett till finger för din flyttstädning.

  • Noggranna rutiner och välutbildad personal

    Vårt duktiga team genomför i genomsnitt minst en flyttstädning varje dag. Det är allt ifrån små lägenheter till stora hus.

Vi utför flyttstädning i Göteborg, Härryda, Kungsbacka, Borås, Lerum, Kungälv, och Alingsås.

Vad kostar flyttstädning?
Se ditt pris direkt här!

Pris

0 kr

Efter rutavdrag

Moment som ingår i din flyttstädning

Följande moment ingår i städningen. Vi har även ett antal tillval om du skulle vilja utöka momenten. Klicka på knappen ovan för att räkna ut ditt pris.

Kök

Rum

Bad & toalett

Tillval

Följande moment ingår inte i flyttstädningen som standard men kan läggas till för en extra kostnad: Städning av extra kök, hård smutsad bostad, byggdamm, rökskador som uppstått av cigaretter och dylikt, persienntvätt, rengöring av kamin/kakelugn, fönstertvätt av inglasad balkong/veranda, spröjsade fönster och fönstertvätt av mer än 2 fönstersidor. Vi tar inte bort tavelkrokar, dekaler eller klistermärken, tak tvättas inte, tapetserade väggar rengörs inte.

Frågor och svar

Hela Göteborg, Mölndal, Kållered, Lindome, Kungälv, Ale, Nol, Nödinge, Surte, Partille, Lerum, Alingsås, Kullavik, Borås, Kungsbacka, Landvetter, Mölnlycke och hela Härryda.

Hos oss kan du alltid boka en trygg och säker flyttstädning till fast pris. Våra fasta priser är dessutom billigare och lägre än vad de flesta företag i Borås erbjuder.

Det är lite olika då priset på en flyttstädning baseras bl.a. på din bostadsyta och andra faktorer om du exempel väljer några tillval. Ni kan enkelt räkna fram på vår hemsida eller ringa oss direkt på 031–139311.

Ja, utför vi städningen under helger och röda dagar tillkommer 25% ob-tillägg på priset.

Vi utför minst en flyttstädning om dagen och är väl medvetna om vad som ska ingå i städningen. Därför är vi alltid mycket noggranna med tjänsten vi erbjuder. Är du osäker så kan du läsa våra rekommendationer om flyttstädningar vi hittills har utfört på GoogleEniroReco.

Ja, bostaden skall vara tom vid flyttstädningen vilket underlättar för oss att kunna göra ett mer effektivt arbete.

Meddela oss gärna om du mot förmodan vill lämna kvar några möbler till nästa hyresgäst eller ägare så löser vi det.

Ja, fönsterputsning av 2 fönstersidor ingår alltid i en flyttstädning, d.v.s. in och utvändig.

Normalt rekommenderar vi att du bokar städningen minst två veckor innan. Du kan naturligtvis alltid ringa oss även om det gäller kortare tid.

Självklart! Det händer ibland att kunden flyttar ut samma dag som städningen ska ske. Meddela oss gärna om så är fallet så ska vi se till och lösa det smidigast för alla parter.

Ja, vi utför även akuta flyttstädningar. Om ni behöver en städning så snart som möjligt, ber vi er att ringa oss på 031–139311.

Om det finns befintliga skador, känsligt eller ömtåligt material bör detta rapporteras innan städningen påbörjas. Till exempel fönster som inte går att öppna, något som sitter löst eller trasiga vitvaror med mera.

Är bostaden hårt smutsad kommer du att meddelas om ett extra tillägg innan städningen påbörjas. Godkänner du ej tillägget, kommer städningen att ställas in. Boka gärna ett kostnadsfritt kundbesök med oss om du är osäker om din bostad är hårt smutsad.

Du kan välja att möta upp vår personal på plats vid angiven tid eller alternativt att komma in på vårt kontor på Ringögatan 2.

Antingen att vi låser och slänger in din nyckel genom brevinkastet eller inväntar dig och överlämnar nycklarna.

Det är svårt att beräkna det i förväg och det beror bl.a. på faktorer som bostadens skick och naturligtvis hur smutsigt den är. Tabellen nedan är en sammanställning av ungefärlig tidsåtgång för en flyttstädning.

Bostadsyta         Timmar              Antal städare

0-60 kvm                  4-5                                2

61-100 kvm            5-6                                2

101-150 kvm         6-7                                2

151-200 kvm         7-8                                3

201-250 kvm         8-9                                3

251-300 kvm        9-10                              3

Avbokning senare än 48h debiteras du en fast avgift på 450 kronor inkl. moms. Avgiften ger heller inte rätt till skattereduktion.

Vi erbjuder alltid 3 dagars nöjd kunds garanti för städningen, vilket betyder att vi alltid åtgärdar eventuella klagomål från dig eller från den som flyttar in inom 3 dagar.

Ja, flyttstädning är avdragsgillt och räknas som husarbete. Du är därför berättigad till RUT-avdrag när du väljer att anlita oss för flyttstäd. Med rutavdraget betalar du bara halva arbetskostnaden!

Vi mejlar dig en faktura i form av PDF-fil efter utfört uppdrag. Ni betalar efterskott med betalningsvillkor på 12 dagar. Vi har även Swish 123 114 99 39.

Vi uppmanar alla våra kunder att sätta betyg på oss efter utförd städning på GoogleReco eller Eniro Gå gärna in och läs våra omdömen där.

Fyll gärna i formulären för flyttstädning på vår hemsida så återkommer vi till dig med svar inom 24 timmar. 

Du kan också ringa oss på 031-139311 eller mejla oss på info@makeclean.se om du har en brådskande bokning.

RUT-avdrag

Hos oss får du alltid 50% skattereduktion på hela arbetskostnaden är du köper tjänster som flyttstädning, storstädning eller hemstädning.

Du kommer överens med oss om vilket husarbete som ska utföras. Var också beredd att visa oss information om hur mycket du hittills under året utnyttjat av den maximala skattereduktionen för husarbete. Sådan information kan du få av Skatteverket.

Vi kommer be om ditt personnummer innan vi utför arbetet.

Du betalar oss halva arbetskostnaden och resterande del får vi från Skatteverket. Spara alltid fakturan.

MakeClean äger rätten att kräva dig på hela beloppet om Skatteverket inte anser att du uppfyller nämnda kriterier.

Du får ett brev av Skatteverket med en preliminär skattereduktion.
Året därpå står det på din självdeklaration hur stor preliminär skattereduktion du fått för husarbete under det gångna inkomståret. När du skriver under deklarationen godkänner du summan och intygar att uppgifterna är korrekta. Den slutliga skattereduktionen redovisas sedan på ditt skattebesked.

Det är din uppgift att meddela MakeClean om du närmar dig maxgränsen för skattereduktionen.

Från och med 1 januari 2021 får du som högst dra av 75000 kr per person och år för husarbete. Är ni två skattebetalande personer i hushållet blir beloppet 150 000 kr inklusive moms per år. En förutsättning är dock att du/ni har en inkomstskatt som minst uppgår till avdragsbeloppet. Minimibeloppet för att kunna använda Rut-avdraget är 1000 kr per år.

Du som kund har ansvaret för att ta reda på om du är berättigad till skattereduktionen. Detta kan du enkelt göra genom att ta kontakt med Skatteverket. Tänk även på att din inkomstskatt måste täcka RUT-avdraget, du måste ha betalat in minst lika mycket i inkomstskatt som du begär i RUT-avdraget. Har du betalat för lite skatt kan du få kvarskatt.

Om Skatteverket nekar din ansökan om RUT så beror det till stor sannolikhet på att du redan har använt ditt RUT avdrag för i år. I det fall måste du betala oss full pris för städningen före Rut-avdrag.

Så snart vi mottagit betalningen för fakturan kommer vi ansöka om RUT för städningen hos Skatteverket.

För att ansökan om RUT-avdrag ska gå rätt till behöver vi personnummer och alla kontaktuppgifter på den person som är skriven på adressen där städningen ska utföras.

Absolut, meddela vår kundtjänst så ordnar vi med det administrativa. Minst en person som vi ansöker om RUT måste stå på fakturan och båda personerna måste även vara registrerade på hushållen.